gender discrimination paragraph with bangla meaning - MR Laboratory
gender discrimination paragraph with bangla meaning

gender discrimination paragraph with bangla meaning

 

gender discrimination paragraph with bangla meaning
gender discrimination paragraph with bangla meaning

gender discrimination paragraph with bangla meaning

gender discrimination paragraph 

Gender discrimination means discriminatory treatment against the female. it begins with the birth of the female child. The worst sufferers are the divorced women and the widows. The main reason of this degrading situation is that the women are not wage earners and they have to depend on the male members of the family for their livelihood. The. other reasons lie in the familial and social attitudes. The parents think that the female child will go away into another family as wife in due course of time and will not contribute anything to the-family welfare. The society considers the women to be weaker in strength and wisdom. So, they are faced with discrimination in the spheres of employment and career building. Society also thinks that their duty is to do household chores and rear up children. So, they are not allowed to go out of home and are not given the light of education. As such they cannot develop strong personality and are not associated in decision making. A female child is welcomed in the family with disaffection, because she is regarded as nothing more than a burden and a liability. This problem of gender discrimination can be solved by creating general awareness among the people about the talents and importance of the female and removing social superstition prevailing against them. When the women will be properly educated, they will be in a position to prove their worth and then the unmerited discrimination against them will automatically vanish.

bangla meaning

লিঙ্গ বৈষম্য মানে নারীর প্রতি বৈষম্যমূলক আচরণ। শুরু হয় মেয়ে সন্তানের জন্মের সাথে। সবচেয়ে বেশি ভুক্তভোগী হলেন তালাকপ্রাপ্ত নারী এবং বিধবা। এই অবমাননাকর পরিস্থিতির প্রধান কারণ হল মহিলারা মজুরি উপার্জনকারী নয় এবং তাদের জীবিকার জন্য পরিবারের পুরুষ সদস্যদের উপর নির্ভর করতে হয়। দ্য. অন্যান্য কারণগুলি পারিবারিক এবং সামাজিক মনোভাবের মধ্যে রয়েছে। পিতামাতা মনে করেন যে কন্যা সন্তান যথাসময়ে স্ত্রী হিসাবে অন্য পরিবারে চলে যাবে এবং পরিবারের কল্যাণে কিছু অবদান রাখবে না। সমাজ নারীকে শক্তি ও প্রজ্ঞায় দুর্বল মনে করে। সুতরাং, তারা কর্মসংস্থান এবং ক্যারিয়ার গড়ার ক্ষেত্রে বৈষম্যের সম্মুখীন হয়। সমাজ আরও মনে করে যে তাদের দায়িত্ব হল গৃহস্থালি কাজ করা এবং শিশুদের লালন -পালন করা। সুতরাং, তাদের বাড়ির বাইরে যেতে দেওয়া হয় না এবং তাদের শিক্ষার আলো দেওয়া হয় না। যেমন তারা শক্তিশালী ব্যক্তিত্ব বিকাশ করতে পারে না এবং সিদ্ধান্ত গ্রহণের সাথে জড়িত নয়। পরিবারে একজন মহিলা শিশুকে অসন্তুষ্টি সহকারে স্বাগত জানানো হয়, কারণ তাকে বোঝা এবং দায় ছাড়া আর কিছুই মনে করা হয় না। নারীর প্রতিভা ও গুরুত্ব সম্পর্কে মানুষের মধ্যে সাধারণ সচেতনতা সৃষ্টি এবং তাদের বিরুদ্ধে প্রচলিত সামাজিক কুসংস্কার দূর করার মাধ্যমে লিঙ্গ বৈষম্যের এই সমস্যার সমাধান করা যেতে পারে। যখন নারীরা যথাযথভাবে শিক্ষিত হবে, তারা তাদের যোগ্যতা প্রমাণ করার অবস্থানে থাকবে এবং তারপর তাদের বিরুদ্ধে অযোগ্য বৈষম্য স্বয়ংক্রিয়ভাবে বিলুপ্ত হবে।
gender discrimination,discrimination,gender equality,gender discrimination paragraph,paragraph gender discrimination,gender discrimination paragraph pdf,paragraph on gender discrimination,gender discrimination paragraph essay,gender discrimination paragraph for ssc,gender discrimination paragraph for jsc,gender discrimination paragraph for hsc,gender discrimination paragraph bangla,gender discrimination essay in english,gender discrimination paragraph for h.s.c, gender discrimination paragraph,write a paragraph,gender discrimination,paragraph with bangla meaning,paragraph writing,paragraph,food adulteration paragraph,gender discrimination essay in english,gender discrimination paragraph bangla,paragraph writing in english,drug addiction paragraph with bangla meaning,food adulteration paragraph with bangla meaning,female education paragraph with bangla meaning,female education paragraph,

gender discrimination paragraph video